حقوق سرمایه گذاری خارجی

آیا قصد سرمایه‌گذاری با سرمایه منشا خارجی و یا افتتاح شعبه یک شرکت خارجی دارید؟ فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود سرمایه در رشد اقتصادی کشورها در بلند مدت آثار بسزایی دارد. راه اندازی پروژه های سرمایه گذاری در ایران نیازمند درنظر گرفتن ملاحظات حقوقی در تمام مراحل است. 

تنظیم و نگارش دقیق قراردادهای سرمایه گذاری – میتواند از ریسک های احتمالی آتی بکاهد. برای مثال، تنظیم این قراردادها در سطح داخلی جهت راه اندازی کسب و کار در قالب قراردادهای سرمایه گذاری سهامی و در سطح خارجی در قالب قراردادهای سرمایه گذاری در ساخت، بهره برداری و واگذاری، جوینت ونچر، بی ا تی، بیع متقابل و … صورت می پذیرد. انتخاب قالب قرارداد منوط به نتایج حاصل از ارزیابی اولیه، مطالعات امکان سنجی و شرایط و اوضاع و احوالات حاکم در هر پرونده دارد.

موسسه حقوقی لیبرالا خدمات حقوقی متفاوتی در زمینه درخواست سرمایه گذاری از سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و اخذ مجوز سرمایه گذاری ارائه می نماید. مدیریت پرونده و ارائه مشاوره حقوقی در حوزه سرمایه‌گذاری مستلزم دانش کافی در خصوص الزامات شکلی و ماهوی مندرج در قوانین و مقررات مرتبط از جمله اشراف به قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی (فیپا) و آیین نامه های اجرایی است.

تیم وکلای متخصص مجموعه با تسلط به زبان های رایج بین المللی، در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری خدمات زیر را ارائه می نمایند:

  • ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری، انجام مطالعات امکان سنجی و برآورد تقریبی ریسک ها
  • روند اخذ مجوز فیپا سرمایه گذاری جهت سرمایه گذاری
  • ارائه مشاوره در خصوص انواع سرمایه‌گذاری غیرمستقیم سهامی، سرمایه گذاری پورتفولیو، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و روش های مختلف تامین مالی
  • مشاوره در زمینۀ ادغام، تملک، تغییر و تجدید ساختار
  • تنظیم، تدوین و یا تعدیل قراردادهای تامین مالی (فاینانس) در پروژه های خرد و کلان زیربنایی و عمرانی
  • حل و فصل اختلافات مربوط به سرمایه گذاری

شما به آسانی میتوانید با تیم مشاوران حقوقی ما در حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی در ارتباط بوده و مسائل حقوقی خود را در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *