اعتبارسنجی

اعتبارسنجی

اعتبارسنجی طرف مذاکره یا قرارداد خارجی در دو لایه اعتبار حقوقی (Legal Due Diligence) و اعتبار حقوقی-مالی (Legal and Financial Due Diligence) از جمله مهمترین اموری است که می تواند از بروز اختلافات آتی جلوگیری نماید. معامله و مذاکره با افرادی که دارای موضوعات متعدد حقوقی، کیفری، مالیاتی و حتی خانوادگی بوده و یا دارای بدهی مالیاتی، سابقه ورشکستگی و دارای شرکتهای تازه تاسیس با سابقه اعتبار کم هستند ریسک نهایی را چنان بالا خواهد برد که می توان به سادگی از ابتدا وقوع اختلاف و دعوا را پیش بینی کرد. به منظور اجتناب از چنین وضعی پیشنهاد ما استفاده از خدمات اعتبار سنجی حقوقی و یا حقوقی-مالی است که هم در خصوص افراد حقیقی و هم در مورد افراد حقوقی خارجی امکان پذیر خواهد بود.

لیبرالا به ایرانیانی که نیاز به انجام فرآیند تحقیقات دقیق در خارج از کشوردارند، خدمات تحقیقات دقیق ارائه می‌دهد تا به آنها اطلاعات جامعی در مورد طرف قرارداد خارجی خود بدهد. در موارد زیر یک خلاصه ای از چگونگی انجام تحقیقات دقیق برای موکل های ایرانی در خارج از کشور ارائه شده است:

  1. مشاوره اولیه:

فرآیند با یک مشاوره اولیه آغاز می‌شود که در آن ما با موکل ایرانی دیدار می‌کنیم تا اهداف و جنبه‌های خاص کسب و کار یا موضوع حقوقی آنها را پیش از شروع اقدامات حقوقی شناسایی کنیم.

  1. تعریف دامنه

لیبرالا با کمک موکل های خود دامنه فرآیند تحقیقات دقیق را تعریف و مشخص می کنیم. این تعریف شامل شناسایی حوزه‌های کلیدی، اسناد و اشخاصی هستند که موکل حسب نیازمندی خود مانند شرکای تجاری احتمالی، سرمایه‌گذاری‌ها، قراردادها یا سایر موارد مرتبط که حسب مورد نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر درمورد آنها دارد.

  1. چارچوب حقوقی:

متخصصان حقوقی لیبرالا به خوبی با فرآیند جمع آوری اطلاعات از طرفهای خارجی شما آشنا هستند. ما به موکل ایرانی درک واضحی از چارچوب حقوقی در کشور مورد نظر و چگونگی اعمال آن در موضوعی خاص را ارائه می‌دهیم.

  1. مرور اسناد:

لیبرالا یک مرور دقیق از اسناد مرتبط، قراردادها، توافق‌نامه‌ها، سوابق مالی و هر اسناد دیگری که مرتبط با فرآیند تحقیقات دقیق باشد، انجام می‌دهیم. این به تشخیص هر مشکلی که ممکن است برای شما خط قرمز در انتخاب باشد کمک می‌کند.

  1. بررسی صلاحیت:

لیبرالا بررسی‌های پس‌زمینه را در مورد افراد یا اشخاص درگیر در معاملات کسب و کاری مشتری در خارج از کشور انجام می‌دهیم. این حسب درخواست موکل ممکن است شامل تایید وضعیت حقوقی، سوابق مالی و شهرت آنها در صنعت باشد.

  1. تحقیقات بازار:

لیبرالا اطلاعات بازار و تجزیه و تحلیل منظره رقابتی در کشور مورد نظر را جمع‌آوری کرده و به تحلیل محیط رقابتی در آن کشور می‌پردازیم تا به مشتریان در تصمیم‌گیری‌های خود در مورد فعالیت‌های کسب و کار آنها در خارج از ایران کمک کنیم.

  1. ارزیابی مقررات ناظر بر موکل در کشور مقصد:

لیبرالا حسب درخواست موکل، قوانین و مقررات خارجی حاکم بر روابط فعلی و آینده وی با طرف خارجی را ارزیابی می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که موکل در چارچوب حقوقی فعلی فعالیت می‌کند. این موارد به ویژه برای ورود به بازارهای خارجی مهم است.

  1. تجزیه و تحلیل ریسک:

حسب درخواست موکل، لیبرالا به وی یک تجزیه و تحلیل جامع از ریسک‌های ممکن در راه اندازی کسب و کار خود در خارج از کشور ارائه می‌دهیم و نکات قابل توجه حقوقی، مالی یا عملیاتی مرتبط با کسب و کار یا تلاش‌های حقوقی در خارج از کشور ایران را مشخص می‌کنیم.

  1. تهیه گزارش:

پس از اتمام فرآیند تحقیقات دقیق، لیبرالا یک گزارش دقیق تهیه می‌کند که خلاصه‌ای از یافته‌ها، ارزیابی‌ها و توصیه‌ها را در بر دارد. این گزارش به صورت واضح و قابل فهمی تدوین می‌شود و از به کار بردن اصطلاحات حقوقی پیچیده خودداری می‌شود.

  1. مشاوره:

جلسات مشاوره لیبرالا، پس از ارائه گزارش تحقیقات دقیق با موکل برگزار می‌شود تا یافته‌های گزارش را مورد بررسی قرار دهد ، به سوالات یا نگرانی‌ها پاسخ دهد و راهنمایی در مورد بهترین راهکار عملیاتی را ارائه دهد.

  1. پشتیبانی پس از اتمام تحقیقات:

پشتیبانی لیبرالا با تهیه گزارش پایان نمی‌پذیرد و همچنان به موکل در اجرای تغییرات لازم، رعایت مقررات و حل مسائل حقوقی یا کسب و کار مرتبط وی با کشورهای خارجی کمک خواهد شد.

  1. محرمانگی:

اطلاعات موکلان همواره امانت قانونی و اخلاقی بوده و لیبرالا  بر محرمانگی موکلین  تاکید زیادی دارد. تمام اطلاعات جمع‌آوری شده در طول فرآیند تحقیقات دقیق با حسن نظر و امنیت بالا انتقال داده می‌شود.

به طور خلاصه، فرآیند تحقیقات دقیق برای موکلین ایرانی در خارج از کشور جامع و مطابق با نیازهای آنها است. لیبرالا تخصص حقوقی، دانش بازار، مرور اسناد و بررسی پس‌زمینه‌ها را ترکیب می‌کند تا ارزیابی واضحی از ریسک‌ها و فرصت‌های مرتبط با کسب و کار یا امور حقوقی آنها در خارج از کشور ایران ارائه دهد . هدف آن ارتقاء فعالیت موکل با اطلاعات و داده هایی است که برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و موفق در محیط بازارهای خارجی، برای هر مدیری لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *